由买买提看人间百态

topics

全部话题 - 话题: dfa
首页 上页 1 2 3 4 5 6 (共6页)
Y**G
发帖数: 1089
1
来自主题: Java版 - 向各位朋友请教一道题目
DFA = http://en.wikipedia.org/wiki/Deterministic_finite_automaton
The code below is the most efficient: (better than calling contains and
equals):
boolean xyzThere(String str) {
char next[] = new char[] {'x', 'y', 'z'};
int state = 0;
for (int i = 0; i < str.length(); i ++) {
char ch = str.charAt(i);
switch (status) {
case 0:
if (ch == '.') {
state = -1;
} else if (ch == 'x') {
state = 1;
}
... 阅读全帖
c*****t
发帖数: 1879
2
来自主题: Programming版 - 关于regular expression
Depending on your need and language.
There are two types, one is statically generated and another is
dynamically genarted. The statically generate DFA are faster,
and consumes less memory at run time, but they are generated
at compile time. For example, flex for C can generate C code
automata tables. For dyanmically generated ones, they usually
consumes more memory and run slower. So, there are various
implementations that do not generate full automata until actually
needed. For C, you can
c*****t
发帖数: 1879
3
来自主题: Programming版 - 多次调用yyarse()的buffer flush问题。
你找错方向了。
一般来说,跟 lexer 没关系。你最多改下 input 的 source 和 dfa state (回到
initial)而已。
至于 parser,我建议你仔细读下 bison 里面的 error handling 。里面讲的比较详
细。你要做的是 clear token stack 和 lookahead / error flag 。
b***e
发帖数: 1419
4
来自主题: Programming版 - 求集合包含,最快的算法是什么?
Yes. But this still takes O(n^2) to do. In fact, O(n) can be achieved if
each row in a is considered a regular expression pattern. For instance,
if a is:
[1, 2, 3]
Then the pattern is:
1?2?3?
This way, the matrix A can be considered as a one regular expression
pattern (by disjoin constructions). Simply this pattern down to a DFA and
match b against it. This will bring it down to O(n).
b***e
发帖数: 1419
5
来自主题: Programming版 - Old problem, but interesting.
Or, all 1 is going back to all 1 regardless of the operation.
Essentially, this is a FSA/regular expression problem.
It is trivial that when n=1 there's a solution.
It is easy that when n=2 there's a solution.
It is easy that when n is odd, there is no solution.
With some case study, we can see for any n>4, there's no solution.
So the only good case is when n is 1, 2 or 4.
To find the shortest solution, perform a BFS on the DFA.
g*********s
发帖数: 1782
6
来自主题: Programming版 - implement a simple regular expression match?
yes, regex -> nfa -> dfa can completely solve the regex issue.
but what i expect here is some simplified solution for this simple regex.
or this is not simple as long as "*" is introduced, and a full fa based
solution is required?
X****r
发帖数: 3557
7
来自主题: Programming版 - implement a simple regular expression match?
For this simple regex you don't need to explicitly convert to DFA.
e.g. you can maintaining a list of possible 'leads' so far.
Of course, this won't be as efficient as pre-compute the
state table for the given regex, but if you want a simple one:
#define MAX_STARS 256
int match(const char *input, const char *regex) {
int p[2][MAX_STARS] = {0};
int c[2] = {1};
int w = 0, nw = 1, i, j;
char ch, nch;
for (; *input; input++) {
c[nw] = 0;
for (i = 0; i < c[w]; i++) {
j = p[w][... 阅读全帖
c*****t
发帖数: 1879
8

Impossible :)
Hint: give a counter example by having two different n-states NFAs sharing
the same n-state DFA :).
w********8
发帖数: 19
9
来自主题: Windows版 - 刻DVD 盘的问题
dfa
s*******0
发帖数: 3461
10
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
有什么好讨论的 找到工作了吗
s****a
发帖数: 261
11
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
嘿嘿,LZ只怕是老前辈了
s*******0
发帖数: 3461
12
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
呵呵 原来是前辈
c*****g
发帖数: 40
13
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
换工作呢,想着是做传统精算还是ERM.
s*******0
发帖数: 3461
14
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
回不回国?
回国的话 erm目前看 作用不大 不算精算的 很多咨询公司it 部门做这个
erm car 之类的
s*******0
发帖数: 3461
15
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
国内 目前还是传统精算多
c*****g
发帖数: 40
16
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
谢了,目前不打算回去,以后有好机会也会考虑。
s*******0
发帖数: 3461
17
来自主题: Actuary版 - ERM and DFA modeling
呵呵 这边没法回答了 我还要请教你
l***g
发帖数: 1035
18
来自主题: EE版 - [job post]
Power Electronics Engineer
Job Qualifications:
BS in Electrical Engineering with an emphasis in Power Electronics.
High Volume Manufacturing Experience
Automotive Industry experience is a plus.
Magnetics Design is a plus
Familiar with 3 Phase AC Inversion
A minimum of 5 years related experience is needed for this position
Job Description:
Position will require the design of power electronics, and control circuits
for Electric and Hybrid electric vehicles, including DC-DC converters, 3 pha
se mot... 阅读全帖
d***a
发帖数: 13752
19
"量子计算机靠谱吗?": 如果量子力学靠谱,量子计算机就靠谱。
"比电子计算机好在什么地方?": 有一些特殊的计算问题可以很快地解决,实用意义最
大的大概是解密算法,量子计算机出来后,现在的常见加密算法都不能用了。已经有些
学者在研究针对量子计算机来说安全的加密算法了。
"为什么用qubit": 理论上说,常规计算机就是一个大的DFA(确定性有限自动机)。用
qubit的量子计算机可以看成是一种概率性的NFA(非确实性有限自动机),简单地说就
是可以同时走多个path来计算。有一些常规计算机要做2^n步的事情,量子计算机可以
一步做完。
"否需要根本改变大规模集成电路的结构才有可能?": 在量子计算机里,晶体管,VLSI
,架构,寄存器,算术单位,流水线,SRAM,DRAM等概念和技术,都可以扔掉了...不
过呢,就算量子计算机实用了,很多计算还是要常规计算机来做,所以以上那些技术还
是很有用的。
h********8
发帖数: 159
20
Responsibilities:
• Development of engineering specifications for battery control
systems based on market or customer requirements.
• Design both digital and analog electronic circuits for various
Battery Management System components.
• Design the interface of the battery packs to external equipment.
Ensure the designs comply with all relevant electrical codes and standards.
• Experimental testing, analyzing of test data, and test report
writing to record oper... 阅读全帖
j*e
发帖数: 1987
21
要求有micro-fluidic 系统设计经验。
需要内推请站内联系。属senior level职位。entry level请勿联系。
Mechanical Engineer - Fluidics
Location
Wilmington, MA
Salary/Pay Rate
Based on level experience and skill
Employment Type
Full Time
Job Description
Position Summary:
Be a key contributor to the leading edge and highly motivated development
team. The Staff Mechanical Engineer is responsible for mechanical system
design and development for a MEMS-based, hand-held micro fuel cell used to
power portable consumer electronics.
Essent... 阅读全帖
j***y
发帖数: 1069
22
【 以下文字转载自 JobHunting 讨论区 】
发信人: jsyyy (Day One), 信区: JobHunting
标 题: Apple 招人 Mechanical Engineer
发信站: BBS 未名空间站 (Sat Mar 11 05:29:57 2017, 美东)
要求三类skills,按重要性依次排列
- 3D Modeling, 2D drawings, tolerance analysis, GD&T, DFM/DFA (请注明有多少
小时的CAD experience)
- 固体力学, dynamics, manufacturing processes (并不要求你是领域专家,但要概念
清楚,基础扎实)
- FEA: stress, modal analysis, multi-physics (并非需要全职FEA)
有大规模生产设计经验的优先
有actuator/sensor设计经验的优先
英语不能差
Apple的风格是把并不复杂的东西设计到极致
喜欢做高深研究的同学不要来了
简历发 [email protected]/* */
会尽量回复
b**********a
发帖数: 930
23
来自主题: Pharmaceutical版 - 学或者知道心血管的朋友请进
prenorex完全是骗子,完全不是药物,更不是美国FDA批准的药物。自己去美国DFA官方
网站看看,www.fda.gov,如果是美国政府批准的药物,一定在此网站有信息。如果是
国内政府批准的药物,请到官方网站www.sfda.gov.cn查看。
所以完全不要相信,现在国内很多老人疾病后听信这些广告。你就买一点维生素装在这
类瓶子里给老人吃。这些药物仅仅有一些安慰剂的心理作用而已。
b**********a
发帖数: 930
24
来自主题: Pharmaceutical版 - 学或者知道心血管的朋友请进
prenorex完全是骗子,完全不是药物,更不是美国FDA批准的药物。自己去美国DFA官方
网站看看,www.fda.gov,如果是美国政府批准的药物,一定在此网站有信息。如果是
国内政府批准的药物,请到官方网站www.sfda.gov.cn查看。
所以完全不要相信,现在国内很多老人疾病后听信这些广告。你就买一点维生素装在这
类瓶子里给老人吃。这些产品仅仅有一些安慰剂的心理作用而已。
l*****n
发帖数: 76
25
50万差不多是个封顶。所以有很多金融博士干几年教职也去产业开公司的挺多的
你看业界不少大fund不都是金融博士教了几年书之后开的吗
DFA, AQR, LSV, Global Alpha (Goldman Sachs)...
当然也有失败的,比如LTCM,这个东西没有一定的。不过相比较于其他商业人文学科,
金融这行还是学的和用的结合比较近一些。
l*****n
发帖数: 76
26
50万差不多是个封顶。所以有很多金融博士干几年教职也去产业开公司的挺多的
你看业界不少大fund不都是金融博士教了几年书之后开的吗
DFA, AQR, LSV, Global Alpha (Goldman Sachs)...
当然也有失败的,比如LTCM,这个东西没有一定的。不过相比较于其他商业人文学科,
金融这行还是学的和用的结合比较近一些。
M******a
发帖数: 6723
27
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: ARJ21今日商业首航,11点38分顺利抵达上海!
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 12:15:33 2016, 美东)
老子跟70名乘客一起临幸你妈生下你这头畜生。
M******a
发帖数: 6723
28
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 看看长征七号带头人,琐男们羞愧不?
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 11:24:43 2016, 美东)
老子把绿卡塞你妈逼里捅烂了生下你这头畜生。
M******a
发帖数: 6723
29
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 小将对邓产党到处试图买武器怎么看?
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 11:14:00 2016, 美东)
老子在俄罗斯,以色列,乌克兰,英国等地的粪坑边都临幸过你妈。
M******a
发帖数: 6723
30
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: ARJ21本来计划2007年交付,实际延迟了9年
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 11:12:18 2016, 美东)
是的,老子本来准备操你妈只操到2007年,但实际延迟了9年,终于生下你这头畜生。
没有捷径可走。
M******a
发帖数: 6723
31
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 右派终于承认AA对华人有好处了 (转载)
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 10:57:24 2016, 美东)
老子每年操你老婆比你操你老婆多400多次,促使你在恶劣的环境中成长,把你的潜能
挖掘出来,对你很有好处。
M******a
发帖数: 6723
32
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 华裔的智商真不怎样
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 10:53:51 2016, 美东)
老子跟母猪交配生下你这头智商负数的畜生真是作孽。老子当年真应该把你射在猪圈里。
M******a
发帖数: 6723
33
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 长征7号才3米多直径,日本H2早就4米直径了。
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 13:31:24 2016, 美东)
是的,老子把二踢脚塞你和楼上洋狗屁眼里点燃了。
M******a
发帖数: 6723
34
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 中国ARJ客机首飞 配合高铁 开始摧毁美欧飞机产业
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 14:48:36 2016, 美东)
看把一头头洋狗们酸的。老子在染坊里临幸你妈生下你这头杂种真是作孽。
M******a
发帖数: 6723
35
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 从长征7号看 废物还是呆在美国好啊
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 13:40:17 2016, 美东)
老子把废物塞你妈逼里捅烂了生下你这头畜生。
M******a
发帖数: 6723
36
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Toyue2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 欧洲裂变,中国近万亿欧元1/3打了水漂,其余正在打水漂!
发信站: BBS 未名空间站 (Tue Jun 28 15:03:27 2016, 美东)
老子跟小将小姐和你妈4P生下你这头畜生真是作孽。
M******a
发帖数: 6723
37
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Yohuang2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: DF21 在永兴岛能覆盖整个南海么?
发信站: BBS 未名空间站 (Sun Jul 10 07:36:04 2016, 美东)
哈哈,可惜你洋爹智商比你高些。老子几分钟就把你老婆逼操烂了。
M******a
发帖数: 6723
38
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Yohuang2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: DF21 在永兴岛能覆盖整个南海么?
发信站: BBS 未名空间站 (Sun Jul 10 07:34:38 2016, 美东)
哈哈,洋狗已经尿了一裤裆,只好打嘴炮说不存在,果然是呆丸猪。老子把模型塞你妈
逼里捅烂了。
M******a
发帖数: 6723
39
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Yohuang2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: DF21D是骗人的,并不具备网络吹嘘的性能。
发信站: BBS 未名空间站 (Sun Jul 10 07:22:53 2016, 美东)
公开打靶让你洋爹测参数。洋狗说自己有鸡巴是骗人的,这就是为什么老子的大屌一直
进出你老婆的逼。
M******a
发帖数: 6723
40
【 以下文字转载自 Military 讨论区 】
发信人: Yohuang2 (dfas), 信区: Military
标 题: Re: 哪位将军娶的夫人是处女?不超过百分之十吧
发信站: BBS 未名空间站 (Sun Jul 10 07:50:02 2016, 美东)
哈哈,你老婆早就被老子临幸过,洋狗知道也不敢放一个屁。
w*******y
发帖数: 60932
41
Every year I'm motivated to post this info as the "deals" start to roll out
for tax software, and people start scrounging for versions which include the
state tax filing, etc.
You may have seen me post this before - if so, this is just a reminder. I'
ve tried to check for broken links, and think I got them all up to date.
Most state sites don't go live until January 17th, so you may need to be
patient.
States with free e-file for all required to file:
Link:
https://www.ftb.ca.gov/individuals/ef... 阅读全帖
w*******y
发帖数: 60932
42
Pentax k5 via Ebay daily deals:
http://iway.org/9634711
This is a GREY market product! The listing above says that it is brand new,
factory sealed, but that it is an imported product that does not carry the
standard Pentax warranty. But for some, this might be ok to save a few
bucks...
That said, I have this camera and it is amazing. I regularly shoot at iso
12800 with very few concerns about the image being too noisy. See the links
below to see what this sensor can do in these very demandin... 阅读全帖
t*******o
发帖数: 1464
43
same here, CLDX has its cancer immu trial one day before DNDN's DFA decision.
d********l
发帖数: 4221
44
来自主题: _Photography版 - dfa
b*******e
发帖数: 3011
45
来自主题: _FilmPhotography版 - DFA
http://www.detroitfestival.com/08/?page_id=6
三天的文化节
赶在最后半天和朋友去逛了一圈
5D送出去service了
就拿着2.8F和xpan扫
结果挂在脖子上的2.8F很惹眼
途中两个老黑把我拦下来聊天
搞笑的是其中一个501CM+2.8F
难得的是一个中国摄影师也参加了
Guo Ji Liang
有人认识么?
看他以前的照片
现在人瘦了好多
刚从CA搬到芝加哥
用哈苏拍的中国山水画(桂林黄山等等)
很漂亮
明信片卖得很好
有张富士山的
左边一队归鸟
让我想起蓝冰以前发的所谓ps照片
其他的人没怎么变
大多有网页
后来遇到雷阵雨
差点把我机子淋透了
b*****e
发帖数: 14299
46
来自主题: _FilmPhotography版 - DFA
昨天背着2.8F去集市,背带突然断了,相机直接砸在水泥地面上,滚了两圈,拿起来一
看,居然毫发无损,感叹金属壳结实。
b*******e
发帖数: 3011
47
来自主题: _FilmPhotography版 - DFA
found his gallery
not personal though
http://www.keithliang.com/
b*******e
发帖数: 3011
48
来自主题: _FilmPhotography版 - DFA
I did not hear the music...
see if the birds flying are fake or not?
首页 上页 1 2 3 4 5 6 (共6页)